Živé sledování lodí najdete na SAP Sailing
Zpravodajství z ČNR sledujte živě na Facebooku
Oficiální elektronická nástěnka závodu je na webu ČSJ
Videa jsou k dispozici na YouTube
Fotografie najdete i na Instagramu
12. 02. 2024
28. Česká námořní rallye - 2024
28. ročník České námořní rallye se pojede v termínu 12. - 19.10.2024 znovu jako Mistrovství ČR One Design.
Regata se pojede na lodích SALONA 46, FIRST 45 a HANSE 418 se startem v maríně Kaštela.
Proti předchozím dvěma ročníkům zvažujeme změnu trasy, kterou v současné době projednáváme s marínami.
Vypsání závodu bude k dispozici na webových stránkách a současně ho zašleme všem loňským kapitánům a dalším zájemcům na přelomu března a dubna.
12. 01. 2024
TV reportáž z 27. ČNR najdete na YouTube
https://www.youtube.com/watch?v=cDpjXVCqSUA
18. 12. 2023
Reportáž na ČT SPORT a fotografie Pavla Nesvadby
Reportáž z 27. ČNR můžete shlédnout v premiéře ve čtvrtek 21.12. v 17:05 (repríza v sobotu 23.12. ve 14:45)
https://www.ceskatelevize.cz/tv-program/21.12.2023/
Fotografie Pavla Nesvadby jsou ke stažení na 27. Česká námořní rallye - 2023 - Fotky Google
30. 11. 2023
Fotogalerie, TV reportáž, kalendáře 2024
Ozvučenou fotogalerii si můžete prohlédnout na https://www.youtube.com/watch?v=XC6sUE91tSQ
Premiéra televizní reportáže bude odvysílána ve čtvrtek 21.12.2023 v 17:05 na ČT SPORT - ještě znovu potvrdíme.
Máte-li zájem o jachtařské kalendáře Pavla Nesvadby pro rok 2024 nakoukněte na https://www.tpscentrum.cz/obchod/kalendare/
01. 11. 2023
Pátek 3.11.2023 bude televizní pořad Dobré ráno vysílaný na ČT 2 věnovaný jachtingu.
Řeč bude o 27. ČESKÉ NÁMOŘNÍ RALLYE a také o SSL GOLD CUPU.
Celkem by to měly být čtyři rozdílné přibližně 6 minutové vstupy.
27. ČESKÁ NÁMOŘNÍ RALLYE – MČR ONE DESIGN 2023
Zástupci vítězného týmu HYVECO
Tomáš Hlavsa a Martin Pospíšil
živé vstupy v 6:25 a 6:55
SSL GOLD CUP – MISTROVSTVÍ SVĚTA V JACHTINGU
Zástupci českého týmu, který se nominoval na MS, které startuje už za 10 dní na Kanárských ostrovech
Jan Daněk a Michaela Mertlová
živé vstupy v 7:25 a 7:55
13. 10. 2023
Hanse 418
Na kategorii Hanse se nejvíce podepsal nedostatek větru. Na nejpomalejších lodích závodu byl letošní ročník zkouškou trpělivosti.
Kategorii jasně ovládl tým S-A-S Stavby , který dnes ani nemusel nastoupit. Druhá příčka celkově patřila dnes vítěznému týmu Tomaka. Třetí celkově skončil i dnes třetí tým Haier. Stříbro dnes patřilo celkově čtvrtému týmu Martini – Suncad.
13. 10. 2023
First 45
Ve Firstech bylo před dnešní rozjížďkou pořadí na čele velmi vyrovnané. První a čtvrtý tým v celkovém pořadí dělily jen 2 body. Bojovalo se tedy o všechno. Nervy na uzdě udržel Poseidon Team, který zvítězil a vybojoval tak prvenství v celkovém pořadí.
Druhé místo dnes obsadily Twinky holky a třetí zlepšující se Kolotočáři Michala Kelemena. V celkovém pořadí to znamenalo pro Kolotočáře posun na stříbrnou příčku a mimořádnou radost, která je tomuto temperamentnímu týmu z prostředí pouťových atrakcí vlastní. Třetí místo v celkovém pořadí obsadil dnes čtvrtý tým v cíli Hohe. Na zpočátku velmi dobře jezdící autolakýrníky pana Hrubého zbyla bramborová medaile.
13. 10. 2023
Je dobojováno
Páteční program byl, pro tento ročník rallye, obvyklý. Dlouhé čekání na vítr do posledního možného okamžiku. Rozhodčím už tikaly hodiny, blížil se konec pracovní doby. Ale nakonec se to stihlo. Dokonce i závodníci předvedli nezvyklou ukázněnost. První start, nikdo přes čáru. A vítr? Nejlepší z celého týdne. Konzistentní, občas windmetr atakoval desítku. Proti kozím dechům posledního týdne…
Ve třídě Salona..
amózně dnes jel tým Newton, který celou rozjížďku vedl s velkým náskokem. Zvítězil naprosto přesvědčivě. A vybojoval bronz v celkovém pořadí, když se tímto vítězstvím dostal před Sea U Sailing
Také pro druhý v cíli tým Dragonfly znamenal dnešní výsledek posun vpřed ve výsledkové listině. A i zde je možné říci, že si tým vedl velmi sebejistě. Celou rozjížďku za zády udržel nebezpečného soupeře, druhého v celkovém pořadí tým Rodop. Dragonfly jel bezchybně, Rodop neměl šanci.
Mnohonásobný vítěz České námořní rallye Rodop dnes projel cílovou čarou na třetím místě. V celkovém pořadí mistrovství republiky skončil stříbrný o dva body za týmem Hyveco.
Celkový vítěz Hyveco dnešní rozjížďku vypustil. Se třemi vítězstvími v rozjížďkách a dvěma třetími místy si to mohl dovolit.
Letošní rallye byla, podobně jako loni, poznamenána velmi slabým větrem. Přesto se podařilo odjet šest rozjížděk. Především díky agilnímu týmu na RIBu, moderní technologii monitorování větru a samozřejmě rychlému rozhodování party sudích. Dalo by se říci, větru navzdory.
27. Česká námořní rallye je za námi, můžeme se těšit na 28. ročník, který se pojede… Který se pojede…
Příští rok!
Na facebookovém profilu vás závodem provázel
Daniel Vodička
www.lodninoviny.cz
12. 10. 2023
Den patřil klukům od kolotočů
Třída First je po čtyřech rozjížďkách mimořádně vyrovnaná. Mezi prvním a čtvrtým místem je rozdíl pouhých dvou bodů. Po prvních dvou rozjížďkách vedoucí Autolaky Hrubý si dnes vybraly slabší den. Tým skončil až šestý a propadl se na čtvrtou příčku. O jediný bod před nimi v celkovém pořadí je mimořádně temperamentní tým od slovenských kolotočů, který dnes předvedl famózní formu a v mimořádně vyrovnané rozjížďce zvítězil. A radost to byla veliká. V cíli, další dvě hodiny cestou do maríny a nejvíce pak při zajíždění k molu. Uvidíme, jestli slovenským zbojníkům vydrží vrcholná forma i na slavnostní večeři, která se dnes chystá.
Druhý v celkovém pořadí je tým Hohe, pro který však bylo dnešní páté místo zřejmě zklamáním. Jen o místo lépe dnes dojel celkově vedoucí Poseidon tým.
Za vítěznými Kolotočáři ve čtvrté rozjížďce dojel Yacht Club Praha, kterému se až do dneška příliš nedařilo. Třetí místo dnes patřilo Slim Sailingu.
12. 10. 2023
Ufff, navigačka dokončená
Mistrovství republiky ONE DESIGN má za sebou pět rozjížděk, včetně první navigačky. Dlouho to však vypadalo všelijak. Poprvé se startovalo od Splitských vrat. Start se povedl, někdo byl přes čáru, ale vše bylo nakonec zapomenuto, protože vítr lehnul, a tak nakonec těm na startu příliš rychlým zachránil krk. Všichni se tvářili, že oni to nebyli.
Přišel druhý pokus o start, ten se ale nedostal ani do situace finálního odpočítávání. Vítr si s rozhodčími hrál. Objevil se, zmizel, znovu se přišel jen proto, aby mohl znovu utéct.
Jenomže rozhodčí měli plán. A svatou trpělivost. Třetí pokus o start byl (blesku)rychlý a podařil se. Lodě vyrazily rovnou k nedaleké bóji u Vodnjaku, otočily jí a začal dlouhý zaďák. Až na konec Šolty k Maslinici. Patnáct mil po větru ve slabém větru je porce i pro silné nervy.
Kde bude více větru? Někdo vsadil na moře, jiný vyrazil k pobřeží. Velký rozptyl. Na dlouhém zaďáku šlo do čela duo Rodop a Newton. Rodop na čele bezpečně kontroloval soupeře. Ukázala se zkušenost jednoho z našich nejúspěšnějších týmů. Snaha Newtonu nebyla nic platná Rodop zvítězil připsal si první vítězství na letošní rallye a podle neoficiálních výsledků se přiblížil vedoucímu týmu Hyveco, který obsadil dnes třetí místo za druhým Newtonem, na pouhé 2 body v celkovém pořadí. Na třetím místě celkového pořadí je stále Sea U Sailing (dnes čtvrtý), na druhý Rodop již ztrácí 6 bodů.
12. 10. 2023
Všechno špatně
Rozhodčí se rozhodli s nepřízní osudu bojovat. Když nejde hora k Mohamedovi…
Pojede se ven za Splitská vrata. Na otevřený oceán. Tam by nějaký vítr měl být. Slabé jugo.
Karusel se tam nepostaví, mořské dno se ztrácí v téměř stometrové temnotě, proto se pojede navigačka. Start vedle Splitských vrat, návětrná bóje, dlouhý úsek na Paklene otoky a zpět. Není to možná nejhezčí trasa, ale je třeba pracovat s materiálem, který je k dispozici.
Po zveřejnění rozjížďky se někteří tvářili, že by to vymysleli lépe. Jedni by raději jen karusely, ale jeden silný hlas zase loboval za více navigaček.
A tak je to vždy. Když se jede do tmy, někomu to vadí. Skončí-li se v pět, někteří chtějí závodit do tmy. Přerušená rozjížďka? „Proč jste to zrušili?“ Ve slabém větru trápení až do cíle? „Proč jste to nezrušili?“
Tak to v jachtingu chodí. Co člověk, to názor. Je to jak pytel blech. A teď jim postavte trať, se kterou budou všichni spokojení…
Jedeme na start. Tak snad už to konečně vyjde.
11. 10. 2023
Jeden start, druhý start, třetí start
Mistrovská kategorie Salona startovala třikrát. Tedy jednou. Ale vlastně třikrát. Postavila se čára a favorité se na ni slétli jak supi na kořist. Jedna loď za druhou si osahávala čáru. Hledají nejlepší místo. Všichni chtějí být první.
Pak odpočítávání. Pět, čtyři, jedna… Smečka útočí na čáru. Jeden, dva, tři, možná pět. Všichni jsou přes čáru. Špatný start.
Jde se na to znovu. Stejný postup, stejné vzorce chování. Všichni natěšení jako děti na stromeček. To je pasé, smečka vlčáků vyráží za kořistí snad půl minuty před startem. Konec, další pokažený start.
Černá vlajka jako varování. A najednou to jde. Všichni se drží zpátky a start se podařil.
Flota se blíží na jedničku. Ale vítr nemá trpělivost. Padá pod 5 uzlů. Rozhodčí musí přerušit rozjížďku.
10. 10. 2023
First 45 a Hanse 418
Zbylé dvě kategorie dnes stihly jen jeden start. Vlastní vinou. Neukáznění jak parta z pasťáku na přechodu pro chodce. Poprvé půlka přes čáru předčasně, podruhé na červenou vyrazila hned celá třída.
Přísný rozhodčí učinil přítrž neukázněnosti a na třetí pokus vyvěsil obávanou černou vlajku. Obvykle funguje na všechny. Nebo alespoň téměř na všechny.
Tentokrát se neprotivil nikdo. A nejlépe odstartoval tým Autolaky Hrubý. Vedení udržel celé první kolo.
Rozjížďka však měla dvě kola. Vítr slábl, a to se podepsalo na výkonu autolakýrníků, kteří se propadli pořadím. První projel cílem rozradostněný Hohe Team Jana Chlupa, za ním Poseidon Vladimíra Lambla a třetí propluly cílem před objektivem Pavla Nesvadby růžovorůžové Twinky holky. Objektiv fotografa oblíbeného především něžným pohlavím, měl velký vliv na držení těla celého ženského mužstva. Unavený posez po dlouhém dnu se změnil v nedočkavý, možná až dychtivý. I to je síla objektivu Fujinon s ohniskovou vzdáleností 200 mm a vysokou světelností.
Ve třídě Hanse znovu s velkým náskokem proplul cílem na prvním místě tým S-A-S Stavby, před Haier a Martini – Suncad.
10. 10. 2023
Den končí, další dvě rozjížďky doma
Když nečekáš nic, je i málo úspěch. Asi tak by se dal shrnout dnešek na ČNR. Ráno vypadalo tak na prohlídku města (spali jsme v Trogiru). Dopoledne bylo koupací a ani velká část odpoledne nenasvědčovala sportovnímu vyžití.
Nakonec to ale vypuklo. Ke startovní lodí se pomalu začal plížit pruh větru. 0,0 kn, 0,0 kn, 0,1 kn – pozor! Začíná foukat!
A přišlo to! Vítr zesílil nad magickou pětiuzlovou hranici, která má pro rozhodčí určitou důležitost. Když fouká méně, závodníci remcají. Alespoň někteří.
Vítr tedy na zeleném výseku stupnice a mohlo se závodit.
Salonám se povedl první start, jen jedna loď přes čáru. A drobná hádka, šermování červenými vlaječkami. Na čí straně je právo bude řešit sudí, tento problém tedy necháme otevřený.
V cíli podle neoficiálních výsledků vyhrál opět brněnský tým Hyveco, před Rodopem a Morganem.
Ještě jednou
Vítr jakž takž stálý, tak byl čas ještě na jednu rozjížďku. Rychle start, ať se to stihne do tmy.
Jenomže bríza ztrácí se zapadajícím sluncem na síle. Je třeba se rozhodnout. Trápení, nebo konec na horní bóji? Příznivci trápení jsou v menšině. Blikačky na horní bóji a už je tady první loď.
A je to… A je to… Bílá trička a modrá bunda za kormidlem… Mapos. Vyhrává znovu Hyveco a je s náskokem na čele i celkově. Druhý je v cíli tým Rudé koule Jana Jedličky, kde celou mužskou část posádky na bójích hláskem jak bičík ostrým šlehá Johana Nápravníková Kořanová. A funguje to! Třetí připlouvá Rodop. Bez známek radosti protíná cílovou čáru.
V celkovém pořadí ve tříde Salona je na prvních třech místech pořadí Hyveco, Rodop a Sea U Sailing.
10. 10. 2023
Na vodu!
„Na vodu,“ zaveleli rozhodčí. Žluté listy na větvích platanů jsou stejně statické jako za kuropění, ale je třeba se o něco alespoň pokusit. RIB hledače větru Lukáše Vavrly křižuje moře mezi Drvenikem a Šoltou. Jako ohař pátrající po z nebe sraženém kačerovi. Je to hon na vítr, na větřík. Alespoň vánek. Všichni už jsou skromní. Stačí, aby na monitoru Windbotu graf větru přestoupal 5 uzlů a začíná se stavět trať.
Dvě rozjížďky dnes? Alespoň jednu… Jednu malou, krátkou. Alespoň jednu, kterou se podaří dojet do cíle. Vždyť proto tady všichni jsme…
09. 10. 2023
S pozdním odpolednem přišlo drama
Celý den se zdálo, že vítr dnes nedovolí ani jeden ušmudlaný start. Nakonec však, díky aktivitě po hladině šmejdícího RIBu hledače větru Lukáše Vavrly, se podařilo najít místo se stabilním vánkem mezi ostrovy Stipanska a Orud.
Nebylo to nic světoborného, ale na tu dnešní mizérii… Takové slaboučké jugo, ale rychlostí v souladu s pravidly. Rozhodčí bleskově postavili trať, start u izolovaného nebezpečí, kotva návětrné bóje zmizela v hlubině blížící se 100 metrům.
Povedený start a flotila Salon se pustila do souboje o další body v republikovém šampionátu. O první místo na návětrné bóji svedly souboj favorizované týmy Hyveco a Rodop. Bylo to těsné, ale první točil brněnský tým. Za touto dvojicí si skvěle vedl FOFR Team, dále SPG, Morgan a Sea U Sailing.
Vítr mírně slábl, na stěžně vylétly fádně bílé genakery a bělostné hejno se rozjelo po větru.
Na návětrnou bóji se mezitím přiblížila kategorie First 45. Zde na čele dominoval silný tým vedený na všech pozicích přítomným Tomášem Krejzou, řečeným Cigi (bronzovější odstín pleti). Za ním Vladimír Lambl s Poseidon Teamem a třetí místo patřilo svítivě zeleným tričkům Why Knot Ladies Zuzany Práškové. Výrazné zlepšení po zklamání prvního dne.
To pravé drama se však teprve chystalo. Větru docházel dech a na návětrnou bóji se ploužila flotila Hanse 418. A rozhodčí začali řešit, co dál.
Drama
Necháme dojet Salony a Firsty? Zrušíme Hanse? Nebo zkrátíme rychlé kategorie na horní bóji? A Hanse, když umírající jugo dovolí, na té spodní? Různé kombinace, vše bylo ve hře. Windboty zaznamenávaly vánek s exaktní přesností. Zrušit, nechat jet, zkrátit? Etérem létaly názory, v úvahu se brala i vyhlídka na další dny.
Graf větru se však stále více blížil do bezvětrných rovin a nakonec usnadnil rozhodčím práci. Zrušit vše, odpískat rozjížďku a zamířit do maríny.
Dnes je konec, žádnou rozjížďku se nepodařilo dojet a celý cirkus míří do Trogiru.
Pokračování zítra, pořadí se nemění. V jednotlivých kategoriích vedou týmy Hyveco, Autolaky Hrubý a S-A-S Stavby.
Výsledky najdete zde.
09. 10. 2023
Babí léto
Propluli jsme kolem Splitu, který byl zahalen do lehkého podzimního oparu. Minuli jsme Marjan. Svítí nízké podzimní slunce a hladina je spíše stříbřitá než modrá. Lehké pableskující čeření střídají cáry zrcadlovitého bezvětří. Na olejnaté hladině levitují trajekty mířící na létem proslulé ostrovy Hvar, Brač, Korčula, Vis. Je 9. října a na turisty opuštěných plážích odpočívají místní. Babí léto je nejlepší období na koupání, turistický šantán je pryč, moře zase patří domorodým kmenům. Melancholické chvíle slunění se v posledních teplých paprscích slunce roku 2023.
Tolik o atmosféře dnešního dne. A co je nového ve startovním poli? Přesouváme se k mělčině Mlin. Šušká se, že jestli má někde foukat, tak u Mlinu.
09. 10. 2023
Navigačka a případný karusel
Jaký je dnes na ČNR závodní program? Rozhodčí vsadili na navigačku (start u Rat Čiova, točný bod u izolovaného nebezpečí u Drveniku a cíl před Trogirem) a v případě neočekávané přízně ze strany meteorologické navíc ještě nějaký ten karusel.
Takové jsou optimistické představy našich sudích. Windy však ukazuje modromodré bezvětří. Zvítězí vůle závodit, nebo meteorologické modely?
Uvidíme v průběhu dne. A nejpozději večer.
09. 10. 2023
Ráno druhé, vzrušené čekání
Dobré ráno z České námořní rallye. Je tu druhý závodní den, na lodích panuje vzrušená atmosféra. Netrpělivost, ladění posledních detailů, optimistické sledování mořské hladiny směrem ke splitskému Marjanu. A ještě pohled na předpověď…
Ranní severovýchodní burin již brzy vystřídá…
Spolehlivé bezvětří v Kaštelanském zálivu. Nálada klesá, lana vypadávají z rukou a tempo zpomaluje na jihoevropský standard.
Jedinou šancí bude vyplout až někam k Drvenikům a doufat, že snad tam…
08. 10. 2023
První den, dvě rozjížďky a spokojenost
Česká námořní rallye – Mistrovství ČR ONE DESIGN má za sebou první závodní den. Je třeba ho zhodnotit jako úspěšný den. Navzdory nepříliš optimistickému začátku se podařilo odjet dvě rozjížďky.
Salona 46
V úvodním karuselu v mistrovské kategorii Salona 46 nejlépe zajeli favorité. O vítězství bojovala dvojice Sea U Sailing a Rodop. Nakonec to byl Sea U Sailing, kdo zajel ve druhém kole lépe a zvítězil. Druhé místo vybojoval Rodop a třetí protnul cílovou čáru další favorizovaný tým Hyveco.
Druhá rozjížďka startovala již v podvečer a během druhého kola slunce zapadlo za obzor. Na startu byl přes čáru Rodop a nevedlo se ani vítězi prvního karuselu Sea U Sailing. Svoji sílu naopak ukázal třetí z první rozjížďky tým Hyveco a v nastupující tmě zvítězil. Druhé místo vybojoval FOFR tým a třetí se vynořil z houstnoucí tmy tým Morgan.
V čele republikového šampionátu je po prvním dnu brněnský tým Hyveco.
First 45
První rozjížďka se nejvíce povedla Poseidon Teamu pod vedením Vladimíra Lambla. Druhé místo vybojoval HOHE Team Jana Chlupa a bronz vybojoval tým Autolaky Hrubý Tomáše Krejzy.
Ve druhém karuselu projel cílem první Pavouk tým, za ním Autolaky Hrubý a Kolotočáři.
Hanse 418
V této kategorii zatím známe jen vítěze první rozjížďky, kterým byl tým S-A-S stavby kapitána Iva Svobody.
08. 10. 2023
Temnou nocí do maríny Kaštela
Pro dnešek je dosportováno. Druhá rozjížďka 27. ČNR je za námi. Tři desítky lodí hledají cestu temnou nocí do maríny Kaštela. Test nočních navigačních dovedností na závěr jachtařsky uspokojivého dne.
Za noční tmy nebylo snadné poznat v cíli kdo je kdo, ale podle pohybů po palubě se zdálo, že nejrychlejší byl tým Hyveco. Rozhodně je jasné, že rozjížďka nebyla šťastná pro Rodop (předčasný start) a Sea U Sailing. Oba favorité si dnes v podvečer vybrali svoji porci smůly.
Snažil jsem se vyčíst dojezdy z online sledování lodí, ale ukázalo se, že některé ze skutečných lodí z virtuálního světa zmizely. Na vině je nejspíše neodborná manipulace týmů se sledovacími jednotkami.
08. 10. 2023
Na bóji
První rozjížďka má za sebou stoupačku. Vítr fouká mezi 5 a 6 uzly. Návětrnou bóji otočil první Rodop, před Sea U Sailing a Hyveco.
08. 10. 2023
Dnes od 13:00 na programu: Čekání na…
Startovní pole vyplulo z Kaštelanského zálivu před Split, kde se nyní odehrává čekání na vítr. Přesná poloha lodi rozhodčích je 43°27,9N 016°27,8E. Pro ty z diváků, kteří neumějí vynášet polohu do mapy, je to místo jihovýchodně od splitského přístavu v místech, kde ústí městská kanalizace.
Protože vítr nefouká, většina posádek se koupe…
08. 10. 2023
Vítr po ránu slabý, neznatelný
Dnes začne 27. Česká námořní rallye prvními rozjížďkami. Začne… Začne, pokud vítr dovolí. Po ránu hladina moře jako zrcadlo, vítr ideální jen na plavání.
Předpověď pro Kaštelanský záliv po poledni slibuje zesílení bezvětří na 4 – 6 uzlů ze severozápadu. Windy v poryvech avizuje dokonce přes 10 uzlů. Jižně od Čiova by vichr mohl atakovat i patnáctiuzlovou hranici.
Dosáhne-li proudění vzduchu avizovaných výkonů, můžeme se těšit na zajímavý začátek regaty. A vzhledem k výsledkům předpovědních modelů na další dny bude zřejmé, že každá dnes dokončená rozjížďka bude dvojnásob cenná.
Vzácný vítr bude letos na rallye monitorovat také moderní technologie Windbot. Jedná se o zařízení, které bude použité také na olympiádě v Paříži. Spolu se sledováním lodí během závodu poskytne i divákům přesnou představu o situaci na vodě.
08. 10. 2023
Sobotní trénink
07. 10. 2023
Zítra to vypukne!
Zítra začne prvními rozjížďkami 27. Česká námořní rallye. Závodní týmy již převzaly vylosované lodě a vypluly z maríny na trénink. Před přístavem postavili rozhodčí dvojici bójí a účastníci mohli pilovat své dovednosti naostro. Tedy téměř naostro.
Předpověď počasí na následující týden není jachtařsky uspokojivá. Větru bude jako šafránu… Každý den slunce a teploty mezi 24 a 26°C. Babí léto ve své nejlepší formě. Zítra trochu větru, v pondělí (skoro)nic, v úterý nic, ve středu trochu větru.
To není povzbudivé. Nezbývá tak než doufat, že někde udělali chorvatští meteorologové chybu…
07. 10. 2023
Proběhlo losování
V tuto chvíli už posádky svoje lodě přebírají.
Ve startovní listině se výsedky losování objeví během půl hodiny.
06. 10. 2023
Jachtařské rukavice a brýle od Sailing Centrum Praha
Ahoj závodníci,
komu budou scházet rukavice či brýle, můžete si v Kaštele zakoupit kvalitní Gill Championship u nás na pořadatelské lodi. Právě je pro vás v Praze chystá Tomáš Krejza.
Přejeme Vám štastnou cestu a posíláme fotku z tranzitního mola.
Máme zde jasno a 23 stupňů
06. 10. 2023
Losování a přejímka lodí
Losování lodí proběhne v sobotu v 11:00 v maríně Kaštela. Účast na losování není bezpodmínečně nutná. Přejímka lodí SALONA 46 a FIRST 45 by měla začít už kolem 13:00 hodiny a přejímka HANSE 418 mezi 14 -15 hodinou.
06. 10. 2023
Cesta do Chorvatska a přípravy
Žádný provoz, tak by se dal charakterizovat noční přesun Brno - Kaštela.
Společností HOŠEK MOTOR zapůjčený zcela nový Merdeces-Benz třídy "V" nás, v pěti lidech a plně naplněným zavazadlovým prostorem, pohodlně dovezl bez potřeby tankování na místo. Verze 4x4 s 2 litrovým naftovým motorem o výkonu 174 kW měla průměrnou spotřebu 7,9 l/100 km. V případě zájmu vám můžeme předat podrobnou specifikaci a samozřejmostí je také možnost prohlídky vozu v průběhu 27. ČNR.
Krásné počasí nahrává přípravám pro regatu. Dnes je v plánu především polep lodí a příprava tašek s tiskovými materiály, tričkami, ....
05. 10. 2023
ODJEZD
Po noční nakládce vyrazil dnes ráno první Sprinter na cestu do Sukošanu, kde přiloží další potřebný materiál a doveze ho do Kaštele.
Další zprávy vám pošleme asi až od moře.
Přejeme všem šťastnou cestu
02. 10. 2023
Přihlášena další loď HANSE 418
Dnes se přihlásil tým S-A-S STAVBY pod vedením kapitána Ivo Svobody. Bohužel v Kaštele už není žádná další HANSE 418 k dispozici. Loď si budou sami převážet ze Splitu a z tohoto důvodu nebude losována.
29. 09. 2023
GoPro kamery, sledování lodí, WINDBOTY
Jako každoročně, tak i letos se bude v průběhu ČNR natáčet reportáž pro Českou televizi.
Chtěli bychom tímto poprosit posádky, které budou mít na lodích GoPro nebo i jiné kamery a natočí atraktivní záběry, aby si je nenechali jen sami pro sebe a poskytli nám je pro případné další zpracování a to i v průběhu regaty.
Sledování lodí bude znovu zajišťovat společnost VERSINO pomocí systému SAP SAILING cnr2023.sapsailing.com. Tentokrát kompletně v češtině. Poprvé na české regatě budou využity také WINDBOTY.
Propozice závodu včetně plachetních směrnic jsou už na webu https://www.ceskanamornirallye.cz/vypsani/.
Děkujeme všem za spolupráci
19. 09. 2023
.... a další zájemce o účast
Tentokrát je to Honza Matějka, zkušený jachtař, několikanásobný účastník ČNR a dalších českých regat.
Kontaktovat ho můžete telefonicky na 739 037 510. Volejte mu až v pátek 22.9. V současné době závodí s lodí DEHLER 38 na ČANY Offshore Cup 2023
14. 09. 2023
Další zájemce o účast
Předchozí zájemce se už úspěšně dostal na jednu ze SALON a už je zde další. Tentokrát se jedná o zkušenou jachtařku, několikanásobnou účastnici ČNR.
S jejím souhlasem ji můžete kontaktovat přímo mailem nebo telefonicky.
Lucka Perníčková (Maposka), 728 899 658, pernickovaluca@gmail.com
09. 09. 2023
Máte zájem o doplnění posádky?
Pokud ano, ozvěte se pořadateli. Předáme vám kontakt na jachtaře s licencí C, který by se rád zúčastnil 27. ČNR.
31. 08. 2023
TWINKY HOLKY přestupují na FIRST 45
Jako první reagovaly na předchozí zprávu TWINKY HOLKY kapitánky Renaty Marečkové a požádaly o přestup na FIRST 45.
Změna je už provedena ve startovní listině.
30. 08. 2023
SALONA 46 - loděnice možná nestihne dodat 1 - 2 lodě
Vážení závodníci,
bohužel vám musíme sdělit nepříjemnou zprávu týkající se lodí SALONA 46.
Přes několikeré písemné potvrzení ze strany charterové firmy i loděnice, ohledně dodání všech 10 lodí nejpozději do konce srpna 2023, které jsme dostali letos na jaře a následně byl termín znovu několikrát písemně potvrzen, dojde pravděpodobně k tomu, že 1 až 2 lodě SALONA 46 nebudou do termínu 27. ČNR připraveny k závodu.
Věřte, že je to pro nás těžká situace, kterou jsme nezavinili a jen ji teď musíme řešit. Ve stejně nezáviděníhodné situaci je i charterová firma SAILING FOREVER.
To, jestli se podaří do konce září dokončit 9. a 10. loď nejsme schopni v tuto chvíli odhadnout.
V každém případě vás o tom chceme informovat a už teď přemýšlet jaké jsou varianty.
Prosíme vás proto o zodpovězení následujících dotazů, prostřednictvím svých kapitánů:
- Měla by některá z přihlášených posádek ve třídách SALONA 46 a FIRST 45 zájem o zrušení své přihlášky?
- Měla by některá z přihlášených posádek SALONA 46 a FIRST 45 zájem přejít do třídy FIRST 45 nebo HANSE 418? Jedna loď FIRST 45 a dvě lodě HANSE 418 jsou v tuto chvíli k dispozici.
- Měla by některá z přihlášených posádek SALONA 46 a FIRST 45 zájem zúčastnit se regaty jako „pozorovatel“ na jiném typu lodi?
- Má někdo z vás návrh jiného řešení?
Případné zrušení účasti v závodě nebo přechod do jiné třídy bysme řešili dle data přijetí takovéto žádosti a pouze v nezbytně nutném počtu.
Pokud se nepodaří najít výše uvedeným způsobem lodě pro 1 – 2 posádky, které jsou nyní přihlášeny ve třídě SALONA budeme muset přikročit k tomu, že s velkou lítostí zrušíme přihlášky 1-2 posádek v této třídě, které měli nejnižší ohodnocení dle nominačních kritérií a které se přihlásili nejpozději.
Mrzí nás to a omlouváme se za vzniklé komplikace.
Tomáš Stejskal
22. 06. 2023
Třída HANSE 418 je otevřena
Prvních 5 lodí HANSE 418 z maríny Kaštela je obsazeno viz. STARTOVNÍ LISTINA na těchto stránkách.
Další lodě jsou ještě k dispozici z maríny Split a Seget.
Přihlášky najdete na tomto webu v sekci VYPSÁNÍ.
05. 06. 2023
HANSE 418 - třetí ONE DESIGN třída na 27. ČNR
V návaznosti na předchozí zprávu uvádíme více informací o 3. třídě, která by měla startovat při letošním ročníku ČNR.
Původně zamýšlenou třídu BAVARIA 41 S jsme s ohledem na velkou dojezdovou vzdálenost mezi výchozí marínou Pirovac a startem regaty v Kaštele (cca 60 nm) zrušili.
Riziko, že by vzhledem k počasí, nestihly posádky během jednoho dne přijet na start nebo měly problém po skončení závodu s návratem do Pirovace je obzvlášť v říjnu poměrně velké.
Další variantou 3. třídy jsou lodě HANSE 418 s genakrem a samopřehazovací kosatkou. Přímo v Kaštele máme zarezervováno 5 lodí, v sousedním Splitu a Segetu jsou k dispozici další tři. Využitím lodí HANSE 418 by odpadnul komplikovaný převoz a také tato třída by měla stejný program regaty a mohla by závodit 6 dní stejně jako SALONA 46 a FIRST 45.
Posádky se mohou hlásit do třídy HANSE 418 pouze pokud budou všechny lodě ve třídách SALONA 46 a FIRST 45 obsazené.
Případné přehlášení se posádek přihlášených již dříve do třídy SALONA 46 nebo FIRST 45 bude možné pouze za předpokladu, že se obsadí jimi uvolněné místo v těchto třídách. Pořadatel je oprávněn si v případě takového dodatečného přehlášení účtovat manipulační poplatek 1500,- Kč.
Třída HANSE 418 bude otevřena v případě, že se přihlásí minimálně 5 posádek.
Technické informace o lodích HANSE 418 najdete na tomto webu v sekci LODĚ
Startovné je 122.000,- Kč pro maximálně 8 člennou posádku.
Přihláška je ke stažení na tomto webu v sekci VYPSÁNÍ.
Prvních 5 přihlášených posádek si bude losovat lodě z maríny Kaštela, další posádky si budou losovat lodě z maríny Split a Seget.
Prosíme zájemce o HANSE 418, aby se ozvali co nejdříve. Charterové firmy nám bohužel nemůžou držet rezervaci termínu moc dlouho.
Věříme, že touto cestou umožníme účast na ČNR i posádkám, které se vzhledem k omezenému množství lodí nedostali do tříd SALONA 46 a FIRST 45.
01. 06. 2023
třída BAVARIA 41 S - zrušena
Vzhledem k dojezdové vzdálenosti (Pirovac - Kaštela) byla zrušena třída BAVARIA 41 S.
S největší pravděpodobností ji nahradí třída HANSE 418.
01. 06. 2023
TWINKY HOLKY pojedou ve třídě SALONA 46
Desátá loď SALONA 46 byla dnes, přesně dle nominačních kritérií, potvrzena týmu TWINKY HOLKY.
23. 05. 2023
HANSE 418 namísto BAVARIA 41 S
Pravděpodobně dojde ke změně lodí ve 3. třídě. Namísto lodí BAVARIA 41 S by mohly startovat HANSE 418 s celospirovou hlavní plachtou, samopřehazovací kosatkou a genakrem, které jsou k dispozici přímo v Kaštele a Splitu.
Odpadnul by tak dlouhý převoz Bavárií z Pirovace a HANSE 418 by mohly závodit, stejně jako ostatní třídy, 6 dní. V současné době probíhají jednání s charterovými firmami.
22. 05. 2023
Divoká karta nebude přidělena
VV ČSJ se na svém jednání 18.5. rozhodnul, že divokou kartu ve třídě SALONA 46 nepřidělí.
Potvrzování přihlášek proto pokračuje dle nominačních pravidel uvedených ve vyspání závodu.
16. 05. 2023
Divoká karta ČSJ
Pravděpodobně už koncem tohoto týdne bude VV ČSJ rozhodovat o případném přidělení "divoké karty".
Ve třídě BAVARIA 41 S čekáme na další zájemce a došlé přihlášky zatím nepotvrzujeme.
09. 05. 2023
PŘEDBĚŽNÁ STARTOVNÍ LISTINA
je umístěna na těchto stránkách.
Potvrzené přihlášky rozešleme všem posádkám do konce tohoto týdne.
Prosíme ty, kteří jsou v současné době v roli náhradníků a měli by zájem o účast v kategorii BAVARIA 41 S, ať pošlou vyplněné přihlášky co nejdříve.
05. 05. 2023
Doplnění webových stránek
Na stránky byly doplněny informace o lodích BAVARIA 41 S.
(popis lodí, přihlášky, Vypsání závodu doplněné o DODATEK B)
04. 05. 2023
Pondělí 8.5. je termín Uzávěrky nominačních přihlášek - otevíráme třídu BAVARIA 41 S
Dovolujeme si vás upozornit na blížící se termín Uzávěrky nominačních přihlášek pro 27. ČNR, který je v pondělí 8.5. do 24:00 hodin.
Aktuální stav přijatých (nikoli potvrzených) přihlášek můžete shlédnout na https://www.ceskanamornirallye.cz/zaslane-prihlasky/
Od úterý 9.5. začneme postupně doplňovat STARTOVNÍ LISTINU https://www.ceskanamornirallye.cz/startovni-listina-seznam/
Vzhledem k velkému počtu zájemců jsme se rozhodli otevřít další monotypovou třídu BAVARIA 41 S.
Bližší informace a přihlášky najdete už brzy na těchto stránkách. Případným zájemcům je zašleme mailem.
28. 04. 2023
Zvažujeme otevřít 3. třídu
Už teď je jasné, že 20 závodních lodí neuspokojí všechny zájemce o letošní ročník ČNR.
Počkáme do 8.5. což je termín uzavření nominačních přihlášek a mezi tím prověříme možnosti otevřít 3. třídu. Pravděpodobně by se jednalo o 3 kajutové lodě velikosti do 40 stop s celospirovou hlavní plachtou. Přihlásit nebo přehlásit se do 3. třídy bude možné pouze v případě, že náhradníci doplní všech 20 lodí Salona 46 a First 45.
28. 04. 2023
Po 6 minutách od zahájení příjmu přihlášek bylo přihlášeno 18 posádek
Mezi nimi ovšem zdaleka nejsou všechny posádky, které se díky své nominaci můžou přihlásit později.
27. 04. 2023
27.4. v 11:00 byl zahájen příjem přihlášek
Děkujeme za zaslané přihlášky, jejich příjem potvrdíme každému zvlášť, nicméně to bude chvíli trvat.
V odpoledních hodinách se pořadí objeví v sekci STARTOVNÍ LISTINA - ZASLANÉ PŘIHLÁŠKY.
21. 04. 2023
Vítejte na stránkách 27. České námořní rallye - Mistrovství ČR One Design 2023
Tyto stránky byly zveřejněny 21.4.2023 v 11:00 hodin
Níže jsou důležité termíny týkající se přijímání a potvrzování přihlášek:
Čtvrtek 27.4.2023 od 11:00 hodin Začneme přijímat přihlášky.
Pondělí 8.5.2023 do 24:00 hodin Uzávěrka nominačních přihlášek.
Od úterý 9.5.2023 Začneme potvrzovat přihlášky dle nominačních kritérií.
Více se dozvíte ve Vypsání závodu.
20. 02. 2023
27. ročník České námořní rallye
MISTROVSKÁ TŘÍDA POJEDE NA LODÍCH SALONA 46, r.v. 2023
ZÁVODNÍ LODĚ 10x SALONA 46 + 10x FIRST 45
START V MARÍNĚ KAŠTELA
02. 02. 2023
Reportáž z 26. ČNR je vložena na náš You Tube kanál
https://www.youtube.com/watch?v=H30b3mWDES8
25. 12. 2022
TV reportáž z 26. ČNR a první informace o 27. ČNR MČR One Design 2023
Vážení závodníci, organizátoři, partneři,
zdravíme vás v krásně bílém prosinci a posíláme pár informací k letošní a příští ČNR:
1.
Televizní reportáž z 26. České námořní rallye bude v premiéře odvysílána na programu ČT SPORT na druhý svátek vánoční, tedy v pondělí 26.12.2022 ve 14:35 hodin.
TV program: 26. 12. 2022 — Česká televize (ceskatelevize.cz)
O reprízách vás budeme informovat jakmile budou nasazeny do vysílání.
2.
Zůstalo nám několik bílých triček 26. ČNR - HELLY HANSEN.
S potiskem 26. ČNR ve velikostech (dámské - XS,S a pánské S,M,L,XL).
Bez potisku 26. ČNR (pouze s vyšitým logem HH) (pánské S,M,L,XL).
Pokud by měl někdo zájem, jsou k dispozici za cenu 450,- Kč/ks + poštovné.
3.
Na základě výsledku Dotazníku jsme pro 27. ČNR 2023 objednali 10 x Salona 46 + 10 x First 45 z maríny Kaštela v termínu 7.-14.10.2023
Budeme vás informovat, jakmile bude k dispozici vypsání závodu (přibližně březen/duben 2023).
4.
Putovní pohár ČNR prošel rekonstrukcí, obdržel další patro a je připraven pro dalších 15 ročníků :-)
S blížícím se koncem roku bychom vám všem chtěli popřát pěkné vánoční svátky, veselého Silvestra a klidný rok 2023.
Za celý organizační tým
Tomáš Stejskal